Koszty auta firmowego

Koszty auta firmowego

Ludzie prowadzą różne firmy. Biznes jednych polega na wielogodzinnym siedzeniu przed ekranem laptopa i klikaniu na nim różnych rzeczy.

Często taka praca wykonywana jest bezpośrednio z domu a freelancer taki nie potrzebuje firmowego samochodu z aktualnym przeglądem rejestracyjnym, który służyłby mu do przemieszczania się.

Wbrew pozorom jednak większość naszej gospodarki to nie praca biurowa ale firmy, w których istotą wciąż jest praca fizyczna.

A jej nie można wyobrazić sobie bez posiadania firmowego samochodu, który dowiezie nas wszędzie tam, gdzie potrzeba. Czy to do hurtowni, czy zakładu, czy nawet do stacji kontroli pojazdów, aby zrobić coroczne badanie. Dzięki temu przecież pojazd dopuszczony będzie do ruchu.

Wiele firm potrzebuje samochodu służbowego

Samochód w firmie to również spore koszty. Nie będą nim przeglądy w stacji kontroli pojazdów. One kosztują mniej jak stówę i robione są raz na dwanaście miesięcy, nie generują więc aż tak dużych wydatków. Jednak te pojawiają się, gdy samochód w firmie jest leasingowany. Jest to problemem teraz, gdy inflacja rośnie jak szalona a wraz z nią rosną stopy procentowe.

To powoduje, że rzeczywiście koszt przeglądu rejestracyjnego jest dla właściciela firmy najmniejszym problemem. Inne aspekty utrzymania firmowego samochodu bowiem są o wiele bardziej kosztowne, niż te rzadkie przecież i szybkie wyprawy do stacji kontroli pojazdów.

W takim mieście jak Kraków

Ciężko wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez posiadania auta. I to sprawnego auta – nie tylko formalnie, z podbitym przeglądem rejestracyjnym, ale takiego, który zniesie znoje jeżdżenia po mieście. Jeśli ma się bowiem klientów rozsianych po całym Krakowie, dziennie można nabić spokojnie sto kilometrów i więcej.

Taksówkarze jeżdżą autem jeszcze więcej, a przecież oni również prowadzą swoje małe biznesy. Dlatego niezależnie od kosztów posiadania firmowego samochodu trzeba zakasać rękawy, pamiętać o przeglądzie rejestracyjnym, wszystkich opłatach i obowiązkach. Przecież z kosztami w firmie i tak dzieje się zawsze w ten sposób, że przerzucane są one na klienta. Nie inaczej będzie w tym przypadku. Nie bez znaczenia jest również fakt, że takie koszty wrzuca się w swoją księgowość.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *